onsdag 7 november 2012

Jag kommer att ångra mig snart, men...

Idag sken solen, det kändes konstigt men fint. Hade ändock en molande känsla av att något fattades.
 När jag klev av spårvagnen började det regna. Jamen jag tänkte väl- en dag utan regn?! Det går ju inte. Och så var dagen lite mer bitter, men ändå komplett.
 De mest ovärda sakerna med snö:

o Att trampa igenom skare och nästan skära sig på smalbenen
o Så djävla kallt att få i nacken!
o Slask som kryper in i skon
o  Hundkiss och -bajs syns obehagligt väl
o Att bli mulad "på skoj" (det var inte roligt när en var liten och det är inte roligt nu)
o Att halka på blankplogad snö

Jag hatar snö. Jag tycker inte om fräna vinteraktiviteter (varken stjärtlapp eller snowboard), jag tycker inte om att bylsa på mig en massa kläder och jag tycker inte om att frysa. Men faen vad jag saknar det nu. Bju på lite snö, Göteborg! Jag är så trött på regn. Jag behöver ljuset. Jag behöver halka och ramla på arslet för att komma i rätt balans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar