söndag 9 november 2014

Regn och kluvna hårtoppar

Jag hade den bästa sommaren sen jag var barn, tror jag. Det var så varmt. Satt en fast i stan antar jag att det var outhärdligt, men jag hade turen att ha nära till havet. Jag tänkte "det här ska jag minnas i november när allt är jävla jävel."
 Nu är det november, och stundtals jävla jävel. Och jag minns, men det känns inte bättre för det. Ni förstår, allt är ju bara så fult. Utomhus och inomhus och utanpå och innanför.

Jag for till Stockholm och såg The Knife. Inte skitbra. Men jag hade istället världsfint häng med Anton, Malin, Jonia och Madde. Och jag kom hem med en ny vinterjacka. 

Nu längtar jag hem till Sundsvall. Jag vill bara åka runt-runt i Hällsjö på mammas spark i svartnatten, men frågan är om det ens kommer någon snö till jul. I dag var det tio grader varmt, men det är ju i och för sig på Västkusten. Jag håller tummarna för snö. Jag vill åka spark, och få användning för min nya vinterjacka.

OK, två bra grejer: jag har börjat på en ny teckning, och jag vet vad jag ska ge bort i julklapp till nästan alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar