söndag 23 september 2012

Hattifnatt-fest

Matilda, Maja och Hanna har flyttat till en enorm lägenhet inne i stan som de får ha fram till årsskiftet. Det är en perfekt festvåning, och igår var det dags för Hattifnatt-fest! Givetvis var det hattvång, och den som dök upp utan hatt fick välja bland mindre vackra kreationer ur straff-hatt-lådan. På vägen in till festen kom vi på att vi inte hade någon inflyttningspresent, så vi sprang in till Eriks jobb som ligger alldeles i närheten. Han jobbar nämligen på bion, och kunde köpa en hel popcornsäck för personalpris! Det är ju var människas dröm att få så mycket popcorn att en kan bada i dem, så det kändes som en rimlig present som passade bra till kvällens fest.
En kreativ filur vid namn Erik (en annan Erik) vann kvällens hederspris för bästa hatt; en ballonghistoria som han med mycket möda knåpat och pillat ihop. Om det hade funnits ett andra pris tycker jag att Kajsa skulle fått det för hennes australienska korkhatt. Det är alltså en hatt med korkar som hänger ner i trådar runt om i ögonhöjd, som cowboysare använder när de rider. Då fladdrar korkarna runt och viftar bort flugor som det då finns gott om där. Smart! Eller, det ser i alla fall roligt ut. Att Kajsa sen hade korkarna i ögonen likt en envis emolugg hela kvällen är en annan femma.
 Förutom en massa lustiga hattar så bjöd kvällen på ohemult goda snittar, alkoholfri bål enkom till mig (och barnen), en hund som hette Aron (trevlig, blev bra kompis med Erik), och öppen scen med eminent underhållning. Jag ger kvällen fem popcornsäckar av fem möjliga!


5 kommentarer:

  1. Men åh va fint kammilla!! Kan du inte länka till detta inlägg i fest-eventet!?

    SvaraRadera
  2. Känner mig hedrad och tackar för det tänkta andrapriset. Det är jag banne mig värd, var helt slut i ögonen efter alla dessa korkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag kan tänka mig det! Alltså, korkhatt..! Så djävla vackert och "här-kommer-jag" bland alla finhattar.

      Radera
  3. Fint inlägg om en fin fest även om jag bara var där som hastigast! Väldigt fint inlägg om din rara mor också!

    SvaraRadera
  4. Och fint foto på mig och Maria!

    SvaraRadera