fredag 5 oktober 2012

Tankegångar

Tycho Brahes gata. Den stickade tröjan som pappa hade med hundar/vargar på (-Vad heter hunden? Tyko! och det blev Tyko-tröjan. Har han kvar den? Jag måste fråga) Ölburkar och femkamp. Syrran som var så stor och så förtvivlat liten samtidigt. Rött hår. Jag börjar få röda hårstrån jag med, men inga gråa. Mamma som blev gråhårig innan trettio. Jag tänker att det var för att brorsan var så djävla jobbig. Brorsan. Som aldrig ville bli vuxen. Peter Pan. Kapten Krok och föraktet inför tiden som går och går och går. Ibland för sakta, ibland alldeles för fort. Usain Bolt. Balders hov och 60 meter. Madde som grät för att hon bara nästan var snabbast. Han som hette Dick och hade Dickies-byxor. Hur kan en döpa en unge till Dick? Alla djävla skitkvällar som spenderades på bussarna 1 Bergsåker- 3 Granloholm,-1 Alnö på jakt efter fest, när allt jag ville var att sitta hemma i soffan i pyjamas och titta på Gladiatorerna. Jonia som klippte lugg på mig när vi var 14. Telefonsamtal som gjorde att örat svettades. Big Pack-glass med O´boy-pulver. Att bli så gammal så att en får bestämma sin egen middag. Dagens middag: lax, keso, chips och vindruvor bland flyttkartonger. Tycho Brahes gata. Känns fint.

2 kommentarer:

  1. äsch, skit på rej, jag har alltid varit snabbast!
    men shit vad jag fick Oboy+glass flashback, det måste jag gör igen snart!

    SvaraRadera