tisdag 23 oktober 2012

På Bergsjöns höga tak

Jamen vi har ju flyttat! Från ett blåsigt berg till ett annat. Tack vare mina förträffliga föräldrar som jag inte vet hur jag någonsin kan återgälda för att de är så sjukt djävla bra, så är vi på plats i storlägan. De första dagarna gick jag faktiskt lite vilse, det är sant! När jag skulle till balkongen gick jag till badrummet, och jag blev glatt överraskad när jag klev in i ett rum och tänkte: "Just ja, ett TILL rum!" Det hände inte bara en gång.
 Hursom- jag tror att det känns bra. Lite långt till jobbet i nuläget bara. Då kan en ju tänka sig att jag passar på att läsa en god bok eller så, men icke. Jag sover, helt öppet och skamlöst, mitt på blanka dagen i en ofta fullpackad vagn. Det är det jag gör bäst. Idag åkte jag från Frölunda torg och vaknade vid SKF. Hann tänka "inte hemma än" och så valde jag att somna om. Vaknade en hållplats ifrån min. Lätt som en plätt!

3 kommentarer:

  1. haha, som positivitetens moder skulle ha sagt. det finns bara ett sätt att se på saken. underbart!

    SvaraRadera
  2. alltså, jag är inte modern, jag bara säger. japp-

    SvaraRadera