onsdag 1 augusti 2012

Highlights 2

Bland det bästa jag vet i livet, är att gå på loppis. Allra bäst är gårdsloppisar om somrarna där folk har rensat sitt garage/ förråd och bara vill få bort "skräpet". Då kan en hitta saker för en tjuga, som på en antikaffär skulle kosta flera hundra. En krokig skylt längs vägkanten som det står "loppis" på, får mitt hjärta att skena lite grann.
Ju mer norr du kommer i landet, desto bättre loppisar. Nu är Sundsvall bara semi-Norrland, men jag har fyndat så fina saker för ingenting och gratis. Bland annat detta:


Gamla glasflaskor och en kaffekanna i emalj. Kaffekannan kostade 20 kronor och glasflaskorna fick jag på löpet


Tapetrullar för 20 kronor rullen

Favoritkrokarna som jag fick av Kalle, som satt på väggen i ett förråd

Fyra ramar för en tjuga

Mer tapetrullar

En gammal IKEA-lampa för 30 kronor


En stor byrå med djupa lådor stod och väntade på mig. En hundring och den fick följa med mig hem

Tre krukor för 25 kronor

Två amerikanska vykort över Devils garden och Blowing rock från 50-talet fick jag för en femma       



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar