lördag 17 mars 2012

Hisingen blues

O, på Truckstop Alaska kan man vaska tassarna classy.

Trevlig vägg.

Bästa lunchdejten..

Men hej!

Dagens fynd.

Klad hest.

En grå dag att råda bot på. Vad tar en sig till? Vi valde att möta upp Matilda på Truckstop Alaska på Hisingen, där det för dagen var loppis. Jag hade en budget på hundra riksdaler, och ville förstås förvalta slantarna väl. Det blev en klänning för en femtiolapp, helt klart överkomligt. Erik brände såklart hela sin hundring på skivor, föga överraskande.
Sedan blev det en sväng på Holmens marknad. Där hittade jag en tvättkorg från femtiotalet. I den ska jag ha alla mina tapetrullar och present- och bokpappersrullar.

En grå dag blev en fin dag, och ännu finare blev den när jag blev bjuden på lunch. Tack, tack, tack! Nu kan jag lika gärna gå och lägga mig, för dagen blir inte bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar