måndag 18 november 2013

Hemlig jazz och antibiotika

I fredags skulle jag och Erik möta upp Matilda och några kompisar på ett ställe som har en jazzklubb då och då och som folk säger är skitbra. När vi kom dit så möttes vi av pizzeriainredning, 90-talshits med bland andra Bryan Adams i högtalarna, och ett par alkisar som satt och tryckte med en öl framför sig. Det var stendött. Vi satte oss ner i alla fall för att vänta på Matilda, lagom skeptiska. När hon väl kommer så säger hon "Men... jag tror att det är på nedervåningen" och vi bara "Jaha...!" Vi gick en trappa ner, och möttes istället av mysljus, fullt med glada folk och ståbasgångar. Det var som att öppna dörren och kliva in i Narnia. 

Stendött.
Fullt ös.
Dagen efter hade jag fikadejt med Tiger som befann sig i stan för att träffa vänner, barn och hajar. Hon har 1000 meter hår och jag drack chailatte som smakade jul. Det var hur som helst himla fint. Bra också att hon kommer till Göteborg då jag uppenbarligen har svårt för att ta mig till Stockholm då det aldrig verkar bli av.

Efter finhelgen kom baksmällan i form av öroninflammation. SOM OM DET INTE VAR NOG, jag bara säger. Tänkte lite fåfängt att det skulle gå över, men i morse när jag vaknade hade det värkt hål på trumhinnan. Så nu har jag skaffat mig antibiotika och planerar att bli frisk som fan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar