fredag 20 juli 2012

Bittert längs E14



Vilken djävla dag.
Är inhyst hos mor min ute på landet under semestern. Idag skulle jag ta mig in till stan med den lånade bilen, för att träffa pappa som jag inte har sett på ett halvår. Då brakar bilen ihop på E14 vid en livsfarlig kurva. Som tur är finns ett hus i närheten och två fina farbröder i blåställ kommer och hjälper mig. "Dä ä förgasarn. Finns på Biltema, åk å köp!"
Sen kommer pappa i farlig fart som en räddare i nöden. Men han tänker inte bogsera bilen, för "linan måste vara spänd hela tiden, du kanske inte klarar det!" Bilen får stå kvar ett tag hos de snälla farbröderna. Och pappa säger att "det vart ju bara pannkaka av allt, vi får ses imorn istället.", och så fick jag sjuts hem. Jag hann inte ens inse att vår planerade återträff blev inställd förens jag stod utanför ytterdörren och letade nyckeln.
Nu sitter jag här på landet och solen har gått i moln. Blodsockret är skyhögt efter två tröstglassar till middag. Det enda bra med den här dagen, var vykortet från Erik och Göteborg. Han skriver att räkmackorna smakar bra, och att vi ses snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar