måndag 3 juni 2013

Idag har jag norrlandslängtan

Åh, det är fint här. Det har badats i Bergsjön, fyndats på loppisar och våren kom och blev sommar med blommor och grönt. Men just nu längtar jag så förbannat mycket hem till mina föräldrar på "landet". Till sommarstugan på Alnö. Till Emma och Doris. Till Erikshjälparna där en fortfarande kan fynda, och till Kjell i Svartvik där jag alltid får en kram och kompispris. Till att gå barfota, till och med när en åker och handlar eller kör bil. Och ÅH, till att åka båt längs med Ljungan och hitta en egen strand att bada vid... 
 Jag längtar efter att få gå gatorna fram i stan och veta vad som finns runt hörnet. Efter kvarteret. Bakom berget. Just nu är jag trött på att upptäcka nytt. Just nu vill jag bara ha välbekant och tryggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar