onsdag 1 maj 2013

Räven

Räven i Barca
Jag minns inte riktigt när det började, men år 2008 vet jag att det blev på riktigt. Då bokade vi flyg tillsammans, för att hälsa på Madde i Barcelona. Jag var så nervös över att jag kanske skulle glömma väskan eller passet någonstans, men Emma höll koll på mig och jag ställde inte till med något tok. Hon koncentrerade sig så hårt på att jag skulle få med mig allt varje gång vi satte oss ner på flygplatsen, att hon själv glömde kontokortet i tax free´n på Arlanda. Hon fick i alla fall med sig en god parfym. Förknippar fortfarande DKNY Green apple med Barcelona och tänker att det är så staden luktar, blandat med sol och avgaser.

 Emma är den klokaste jag vet. Om ni hamnar i en situation där ni känner er rådvill och inte riktigt vet hur ni ska handskas med tillvaron, så kanske ni tänker "Vad skulle Jesus/ MacGyver ha gjort?" Jag tänker istället "Vad skulle Emma ha gjort?", och då kan ni förstå hennes storhet! Hon står stadigt på jor´n även när det blåser så det knakar, samtidigt som hon är full av roligheter utan gränser. Som till exempel att komma på tanken att bli vigselförrättare! Tur för mig och Erik. Det känns  extra fint att en av våra närmsta vänner ska viga oss.
 
 Den 29 april fyllde denna fantastiska människa 29 år! Jag var sämst i världen och glömde bort det. Stort grattis i efterskott älskade Räven, och ett fyrfaldigt leve HURRA!












1 kommentar:

  1. nu har jag slutat gråta och samlat mig - jämarns va fina ord Kråkan! Så himla glad och rörd blir jag, det bästa grattiset ever!
    Hjärta dig!

    SvaraRadera