fredag 31 maj 2013

Majornadagen 2013



Så var det dags igen för den årliga dagen då hela Majorna, från Sandarna till Stigbergstorget, förvandlas till en enda stor jätteloppis! Den dagen ser jag nästan mer fram emot än min födelsedag... 
 Förra året hade vi ett eget bord och stod och sålde, men i år nöjde vi oss med att få gå runt och titta i lugn och ro. Eller, lugn och ro är fel ord. Det är så fruktansvärt mycket folk och prylar att en knappt vet vart en ska ta vägen. Jag är aningens besviken över mina fynd; en trevlig hylla med träkulor som har fått komma upp på väggen i badrummet, ett par lagom slitna träsko-sandaler och en slit-och-släng-klänning. Allt för en hundring, och det är väl helt OK. Men jag hade velat hitta fler Pärlan-ljuslyktor som jag samlar på (förra året hittade jag tre stycken), och gärna lite mer kläder. Det får bli nästa år istället.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar