tisdag 26 mars 2013

Pengar brinner

I helgen hade Nordhemsskolan sin årliga loppis. Trots att jag och Erik stod över en timme i förväg, så hittade jag egentligen inget speciellt. Eftersom att jag såg en Pianlampa förra året, så hoppades jag att det av någon anledning skulle finnas ytterligare en i år. Det gjorde det såklart inte. Men jag kom hem med en Pärlan till samlingen, för ynka tio spänn. Lite snopet då vi hade laddat med tusen kronor och sett fram emot att komma hem med makalösa fynd.

Erik med trehundra meter kö bakom sig.

Ekta perla.
När vi kom hem hade krokusarna utanför porten behagat titta upp ur rabatten. Hade lust att skrika DET VAR VÄL PÅ TIDEN!!, och kanske gjorde jag det också, jag minns inte.

Blyga som violer.

2 kommentarer:

  1. Synd på loppisen men tänk på granpallen! Gratis skare va!

    SvaraRadera