tisdag 19 mars 2013

Bergochdalvana

Ikväll gick vi vilse i Bergsjöns djupa skogar. Jag hade sett ett upplyst elljusspår skymta bland träden i närheten av där vi bor, så Erik och jag bestämde oss för att ta med oss smådjuren och undersöka det närmre. Det var backe upp och backe ner, brant som faen ibland och kringligt, krokigt och snirkligt. Jag kom att tänka på filmen "Blair witch project" både en och två gånger, för hur vi än gick så kom vi tillbaka till samma ställe. Efter ungefär 45 minuter kom vi fram till någon form av civilisation, ett hus som låg alldeles i utkanten av skogen. Där hade någon slängt en sån där fin kökspall på en skräphög under en gran. Tur att en har ögonen med sig ibland! Den har ordentliga skavanker, men jag tänker att det kan jag putsa upp. Kanske i stil med Annas?

1 kommentar:

  1. Förstår vilse hur det känns, jättefint med pallen. Kram

    SvaraRadera