tisdag 26 februari 2013

Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter

Ungarna har skrikit hål i huvudet på mig idag, och i öronen har det ringt en ton som inte velat avta. Jag tänkte på vagnen hem att "nu är ni välkommen att sno allt jag äger och har, jag kommer att somna like a stock och inte vakna om ni rycker min väska, och i nuläget kan jag inte bry mig mindre heller."
 Ingen tog väskan som tur var.
 Däremot slutade kortet att funka när jag var på Lidl, och jag missade plusbussen hem för att jag fick traggla i kassan. Fick gå hem med min purjolök och dubbelköpta buljongtärningar (det visade sig att jag redan hade hemma), med skoskav och tröttmössan på. Så kan det gå till på en sketen tisdag.

 Bara typ 34 dagar kvar till sommartid. Kan hända att jag längtar.


 

1 kommentar:

  1. Våren kommer och sommaren har varit bra förut! Håll ut!

    SvaraRadera