onsdag 9 maj 2012

Och förresten!

...den andra maj satt jag i en bil utan AC och svettades bort, tillsammans med två hundar, en poet, och en bättre hälft. På väg till Göteborg och hem. Det brann i huvudet och jag hörde Maggan flämta. -Är det bara jag som vill bada va, va, va? sa jag och fick svala reaktioner ifrån människorna, men hundarna var på. Så jag svängde in på närmsta skogsväg, släppte ut hundarna och sprang genom skogen bland soliga vitsippor och skyggt grönt vårgräs.
Att lägga sig i kallt blått vatten.
Att lägga sig i kallt blått vatten.

Som en ny människa med sandbotten under fötterna, och visst fan var det kallt, och Erik drog upp lera till ytan medan vita blommor stod bredvid och såg på. Kroppstempen sjönk från 1000 till normalt och alla kunde andas igen. Jag ville fånga allt på ett kort, men det skulle inte göra verkligheten rättvisa så jag tänkte "jag skiter i!" och så gjorde jag det till ett minne att plocka fram närhelst det kan behövas.

3 kommentarer:

  1. alltså någonstans kan jag ändå känna att, shit vilken känsla det borde vara, typ rensa skallen, lite som meditation. och jag är ju inte en fegis, det är jag inte! MEN. jag är känslig för temperaturer, hatar att frysa, så det är därför jag aldrig skulle kunna göra det där. första maj, du är bra galen du, and I love it.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar att du bloggar för du gör det ju så jävla bra!

    SvaraRadera
  3. Madde: Jag veet, du är en sån djävla kruka! <3
    Matilda: Jag älskar att du läser för du är så djävla bra!

    SvaraRadera