måndag 24 juni 2013

Midsommar


Likt alla andra i vårt avlånga land, tog vi oss ut på landet för att fira midsommar. Till samma ställe som förra året faktiskt; till Pollans mormors sommarstuga utanför Bollebygd.


Vädret var lynnigt men varmt. Under ett av kvällens uppehåll passade vi på att bada. Både folk och hundar! Det var Erik, Pollan, Jocke, Anton, Malin och jag. Och smågrisarna såklart.

  
Kubb, som sig bör. Jag och Erik förlorade två gånger på raken mot dessa dårar. Svarade med att utklassa dem i nästa rond istället. Jublade så det ekade över sjön och så var det inte mer med det.


"Ni får handla vad ni vill till mat, jag har bara ett önskemål och det är jordgubbar!", sa jag. Naturligtvis var jordgubbarna slut, det var fler än jag som hade planerat jordgubbsfrossa. Jag fick hålla till godo med körsbär. Inte helt fel! På finaste stugporslinet dessutom- Iittalas "Kastehelmi". 


Sött i mun blev det i alla fall. Jag och Malin svängde ihop en hallon/blåbär tårta med chokladkross. JA,GOTT!!


Stughäng. Kan vara det bästa en kan göra, speciellt en midsommar. Minuspoäng för knott och fästingar, men pluspoäng för allt det andra som väger upp. Det kravlösa, tystnaden, lugnet, och att få kura ihop vid en brasa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar