söndag 9 juni 2013

Kråkan fick se Håkan på Slottsskogsvallen

Fina Apan och Camilla gav oss biljetter till Håkan Hellström i bröllopspresent, och igår var det dags. Jag gjorde mig i ordning enligt mallen:

Conversen på!

Randigt på kroppen!

Och slutligen; poplugg och fett hår, precis som på gymnasiet.

Det var sjukt mycket folk och sommar i vädret. Vi stod ungefär i mitten och jag såg till en början nästan ingenting. Önskade så många gånger, som så många gånger förut, att jag var en decimeter längre. Trevliga fina Håkan verkade uppriktigt glad och förvånad över att så många var där (27000 själar, goddammit!)
 Allt var bra, såklart. Hoppades på Zigenar liv dreamin, och fick trefalt tillbaka- Mattias Hellberg som vanligen sjunger i Nationaltetatern, vävde in Bängen trålar. Och SATAN I GATAN: Thomas Öberg (sångare i bobhund och Bergman rock) dyker upp från ingenstans och gör sin cover på Canned Heats  Jag har aldrig bott vid en landsväg (Going up to the country) Dog lite.
 Efter det var allt lite av ett virrvarr av glädje. Älskade Valborg, Du kan gå din egen väg och Du är snart där lite extra, OCH  det blev fyrverkerier på slutet. En typsikt skitbra kväll!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar