lördag 2 november 2013

En bit av hösten

OHMYGAWD, nu är det november. Svartmåna´n nummer ett. Det är bara att blunda och tänka på något annat tills det går över. Vi kan ju roa oss med att se tillbaka på september och oktober, tycker jag.


I september så fyllde Erik 29 år, jag såg en dubbel regnbåge, vi var på gårdsloppis och ormbunkarna blev gula.


Jag kunde inte sluta fota svarthimlar. Sen kom Eriks bror och hälsade på, de hade ju en hemlig grej ihop. Varsin björntatuering!


Mera himlar. Åkte hem till Sundsvall över en helg, hittade Dalporten på vägen. Träffade Emma, min pappa, firade mamma som fyllt år- men det fotade jag visst aldrig. 
 Vandrade runt på min gamla skola, som snart ska rivas. Mindes allt. Sen blev jag sjuk och fick ha en papperstuss i näsan eftersom att snoret aldrig slutade rinna. Mysigt.


Gick på mitt livs första roller derby-bout med Matilda, Apan och Camilla. En annan dag kom Maria och åkte spårvagn. Jag åt glassmiddag för att bota feber, och somnade med två smågrisar på magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar